ZDRAVÁ VÝŽIVA

Domů ____________________________

Bílkoviny
Tuky
Uhlovodany
Vláknina
Vitaminy, minerály
O zelenině
O ovoci
O čaji
O mléku a mléčných výrobcích
O škrobovitých potravinách
O luštěninách
O masu a rybách
O ostatních potravinách
Vegetariánství
Čemu se vyhnout?
Anorexie, bulimie
Potraviny jako lék
Recepty
Odkazy, použitá literatura
____________________________
Kontakt
TOPlist

O mléku a mléčných výrobcích

mléko Rozlišujeme výrobky plnotučné, polotučné a nízkotučné . V plnotučných výrobcích je obsaženo mnoho bílkovin, minerálů i vitaminů, ale bohužel také mnoho nasycených mastných kyselin. Proto se doporučuje jíst mléčné výrobky s redukovaným množstvím tuku. Pro alergiky na kravské mléko se doporučuje kozí či sojové mléko.

Nikomu neuškodí, když sní za den maximálně tři porce mléčného výrobku - sýra, jogurtu, mléka či tvarohu.

V některých jogurtech jsou navíc obsaženy mléčné bakteriální kultury, velmi prospěšné pro naše tělo (např. lactobacillus acidophilus). Udržuje naši střevní mikroflóru v normě. Jsou tak tvořeny "přátelské bakterie", které zabraňují některým infekcím.